Ügyvéd vagy, és szeretnél nagyobb ismertségre szert tenni?

  • 2019-11-25

Minden ügyvéd arra vágyik, hogy a jogászvilág egyik kiváló szaktekintélyeként tartsák számon.

Bizonyára te is közéjük tartozol.

Talán el is képzelted már néhányszor, milyen nagyszerű érzés lenne az, ha az ügyfelek versengenének a képviseletedért! Mekkora büszkeséggel töltene el, ha egy-egy aktuális, jogi jellegű kérdés esetén te jutnál először a sajtó képviselőinek eszébe! Mekkora biztonságot nyújtana, ha a pénz folyamatosan és bőségesen áramolna hozzád!

Elérhetetlen álom lenne csupán?

Hiszen több ezren dolgoznak ügyvédként Magyarországon. Sokan közülük máról holnapra élnek, s azért küzdenek, hogy a praxisuk egyáltalán fennmaradjon.

Reménytelennek tűnik a helyzet, ugye?

Valójában ismert és elismert ügyvéddé válni egyáltalán nem lehetetlen.

Ugyanakkor mivel rengeteg ügyvéd praktizál, meg kell találnod a módját, hogy kitűnj közülük. Legyél más! Több! Egyedibb!

Azt hiszem, abban egyetértünk, nem elég, ha az irodád ajtaja mellé kiteszed a névtábládat, amit aztán az arra járó emberek vagy észrevesznek, vagy –  ami a jellemzőbb –  fel sem tűnik nekik. 

Valami más kell. Olyasmi, amivel minél több emberhez jutsz el. Mégpedig oly módon, hogy ne számíthassanak többé az időbeli és a földrajzi korlátok. 

Nos, mivel a legtöbbünk – köztünk a potenciális ügyfeleid – életének része az online tér, az internet lesz a fő támaszod. Ne feledd! Ma már a saját honlap létszükséglet egy ügyvéd számára.

Még egy fontos dologról azonban nem szabad megfeledkezned!

Mivel az emberek döntő hányada nem asztali számítógépről, hanem mobiltelefonról internetezik, legyen az oldalad eleve mobilbarát! Elég bosszantó lenne, ha azért veszítenél ügyfelet, mert az okostelefonján egyszerűen képtelen elolvasni az adataidat, igaz? 

Itt azonban még koránt sincs vége.

A mobilbarát, legújabb trendeknek megfelelő honlap mit sem ér tartalom nélkül. 

No de mi is kerüljön az oldaladra?

Természetesen a neved, a címed, a telefonszámod és az email címed. Ez az alap.

Ugyanakkor, ha be akarsz kerülni a legismertebb és legkeresettebb ügyvédek közé, ennél azért mégiscsak többre van szükség.

Úgy vélem, senkit sem fog érdekelni, hogy melyik évben születtél vagy épp az, hogy summa cum laude minősítéssel végeztél –e a jogi karon. Ennél sokkal fontosabb az olvasóid számára a szakmai tapasztalatod, és az, hogy mely szakterületeken vagy verhetetlen.

Topkategóriás ügyvéddé válásod útján a legfontosabb szereppel azonban mégiscsak a blogodra hárul majd. Hidd el, a tartalommarketing csodákra képes!

Miért is? Mert az emberek a neten elsősorban nem ügyvédet keresnek, hanem megoldást a nehézségeikre.

Gondolj csak bele! Ha egy nagy slamasztikában lévő netező rátalál a problémájáról szóló, hasznos információkat tartalmazó cikkedre, vajon kinek szavaz majd bizalmat? Téged választ képviselőnek, akiről a publikációid alapján feltételezi, hogy az adott jogterület szakértője vagy, érdemi segítséget tudsz nyújtani neki, esetleg egy olyan ügyvédet, akinek a nevével csak a kamara honlapján találkozott?

Egyértelmű, ki lesz a befutó.

Egy dolgot azonban soha ne feledj! A honlapod nem a többi jogásznak, hanem átlagembereknek készül. Épp azért véletlenül se idézz szó szerint egyetlen paragrafust sem! 

A blogolás persze idő- és energiaigényes tevékenység, ezt nem is vitatom. A többi, –  túlnyomórészt honlappal sem rendelkező – ügyvédhez képest azonban olyan számottevő előnyre tehetsz szert, amely révén a belefektetett munka többszörösen megtérül majd.

Írhatsz te magad is cikkeket, de ha az állandó időzavar és a mindennapok rohanása közepette esélyt sem látsz arra, hogy rendszeresen friss tartalommal töltsd meg az oldalad, érdemes egy megbízható, jogszabályok világában jártas szövegírót keresned!

A siker garantáltan nem marad el.

Fotó: jessica45 / pixabay.com